Mağaza tasarımında trompe-l'oeil | In-Sight Miami

In-Sight Miami Mağazası: marka logosundan iç mekana yansıyan tasarım ve 'trompe-l'œil'



OHLAB - Oliver Hernaiz Architecture Lab. tarafından dizayn edilen, In-Sight'ın yeni mağazasında; mağazanın iç içe geçmiş iki daireden oluşan dürbün şeklindeki logosundan yola çıkılarak, iç mekanda devamlılık sağlanıp, bir tünel hissi oluşturuluyor.


Modern ve beyaz mağaza tasarımlarını artık daha sık görmeye başlıyoruz. Beyaz rengin tercih edilmesinin en temel nedenlerinden biri ise, ürünlerin görünürlüğünü artırmak. Duvar ve zeminde sadece beyaz rengin kullanımı ile sağlanan sadelik ile mekan geri planda kalarak, ürünler ön plana çıkarılıyor. 

Mekan içerisinde, bu tünel gibi devam eden mekan hissini oluşturmak için, birbirini takip eden, 24 adet panel kullanılmış. Bu paneller ile oluşturulan her boşluğun ayrı bir fonksiyonu var. 

Paneller arasındaki alanlarda, ürün sergileme, depolama ve oturma alanları gibi geçişler ile mağaza tasarım konsepti, görselliğinin yanı sıra, aynı zamanda işlevsel bir amaca da hizmet ediyor.

Beyaz rengin verdiği, ferah, aydınlık ve geniş mekan hissinin yanı sıra; mağazayı olduğundan daha büyük göstermek için, mekan sonunda panellerin sonlandığı, noktada trompe-l'œil tekniği kullanılmış. Trompe-l'œil, fransızca göz aldanması anlamına gelmektedir. Sanatta ve tasarımda ise, trompe-l'œil , iki boyutlu nesnelerin üç boyutlu algılanması için kullanılan bir tekniktir. Mekan bitiminde uygulanan bu teknik ile, iki boyutlu bir duvarda, panellerin iç içe geçerek sürekli devam ediyormuş gibi üç boyutlu göründüğü bir grafik tasarım ile, mağazanın sonsuza dek devam ettiği hissi yaratılmaktadır.

fotoğraf: Patricia Parinejad